czwartek, 31 marca 2016

szalochusta




Potrzebna mi była robótka "podróżna": nieskomplikowana i nie zajmująca dużo miejsca. 

Konstrukcja jest mojego pomysłu, chociaż jestem pewna że takie chusty już istnieją..
Ale ja jeszcze nigdy nie korzystałam z gotowego wzoru, więc jak zwykle wyważam już otwarte drzwi :) 
Chust z dodawaniem oczek pośrodku zrobiłam już kilkanaście i po prostu potrzebowałam odmiany. W trakcie roboty nie byłam przekonana do takiej konstrukcji, ale po zblokowaniu wyszło całkiem foremnie.





Wzór* z głowy.
Włóczka: Drops Fabel 3 x 50g niebieska, 2 x 50g musztardowa
Druty Nr 3

* nabrać na druty 3 o. 
rząd 1 - przerobić każde oczko 2 x = 6 oczek
rząd 2 - lewa strona roboty - przerobić wszystkie oczka na prawo
rząd 3 - przerobić każde oczko 2 x = 12 oczek
potem umieścić 4  markery:  za 2o,,  za 4o.,  przed 9 i przed 11o. i dodawać w tych miejscach oczka po prawej stronie. Lewa wszystkie oczka na prawo.
Brzeg wykończyłam szydełkiem pikotkami.

11 komentarzy:

  1. Chusta wyszła świetnie :) I bardzo dziękuję za wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne połączenie kolorów za mną ostatnio chodzi chaber ze słoneczną żółcią - tylko odpowiednią włóczkę muszę znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna chusta :-) Śliczne kolory i mój ulubiony kształt :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne połączenie kolorów! Niby prosta , a urokliwa .POzdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje.
      I bardzo dobrze sie sprawdza w noszeniu, dużo lepiej niz tradycyjny trójkat.

      Usuń
  5. Dzień dobry,
    czy ja dobrze zrozumiałam, że każde oczko przerobić 2 razy ( dołożyć?). Chyba nie zrozumiałam:(. Marna ze mnie dziewiarka...
    pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dodac oczko.
      Ja to robie po prostu przerabiając oczko na prawo wkłuwając drut raz z przodu a raz z tylu oczka. Dosc nieprecyzyjnie sie wyraziłam pewnie :)

      Usuń
  6. Szalochusta piękna i praktyczna. Chyba jest dość duża? - czy mogłaby Pani podać jej wymiary?
    pozdrawiam
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna chusta! Jestem pod wrażeniem! Rozpoczęłam próbę i nie jestem pewna kiedy dodajemy oczka... przed markerem czy po? Tobie też ogoniadtego według Pani pomysłu. Z innej włóczki ale mam nadzieję ze też będzie piękny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już rozumiem😁 po 2 po 4 przed 9 i przed 11. 😂

      Usuń