sobota, 14 stycznia 2012

narzuta


Wreszcie skończyłam !


W zamyśle miało być to praktyczne wykorzystanie resztek wełny zalegających w domu, ale w efekcie musiałam jeszcze wełnę dokupić, a mianowicie brązowa ESKIMO, żeby kwadraty w jakiś rozsądny i jednolity sposób ze sobą połączyć. A że narzuta wyszła ogromna 200cm x 160cm, to na połączenia wyszło aż 10 motków!


Kwadraty robione są różnymi ściegami; proste kombinacje prawych i lewych oczek.
Skręcałam po 6-7 nitek zbliżonych kolorystycznie włoczek i robiłam na drutach nr 10. Każdy kwadrat o boku  24 o x 40 rzędów.

 
Każdy kwadrat obrobiony szydełkiem półsłupkami i za pomocą szydełka połączony z sąsiadem






16 komentarzy:

  1. Imponująca narzuta. Pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robi wrażenie, fakt! I fajnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna wyszła.
    Ja robię swoją już ponad pół roku. Coś mi odbiło i kupiłam dosyć cienką włóczkę. Robię kwadraciki z 30 oczek na drutach 2,5. Chyba następny rok przy niej mnie zastanie :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Super narzuta,świetnie dobrane kolorki.Ale ja w innej sprawie,bardzo podoba mi się pelerynka komunijna,czy mogę liczyć na wskazówki co do wykonania?Chciałabym zrobić niespodziankę,pewnej miłej, ale nieco -może nie biednej,ale o skromnych dochodach ,zaprzyjażnionej rodzinie.W ub.roku dla starszej dziewczynki wykonałam sweterek,więc pewnie ta młodsza skorzysta z niego,ale radość z pelerynki byłaby ogromna.Beata
    mój adres:beatkaf-67@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Beato, jesli chodzi o pelerynke to niestety nie zrobilam zadnych zapiskow co do ilosci oczek, ale to latwo mozna sobie wyliczyc robiac probke. To bardzo prosta robota. Robilam od dołu sciegiem ogolnie znanym w paprocie cały czas prosto, troszke ujełam oczek na obwodzie przy dekolcie, reszta sie zmarszczyła, sznureczek i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  6. No nie wierzę...cudowna..piękna narzuta..piekna... a jaka pracochłonna..i podziwiam cierpliwość..

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna, gratuluję cierpliwości i talentu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne kolory!!!! Piękny-pozdrawiam Dominika

    OdpowiedzUsuń
  9. Super narzuta , taką właśnie planowałam zrobić

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wyszła :) Pozdrawiam

    http://gosiaczek265.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Narzuta prezentuje się wspaniale, ale czy ja dam rady zrobić podobną ? Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna, właśnie przymierzam się do zrobienia jakiejś narzuty i ta jest z pewnością inspirująca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mirabelko jak obrobić kwadrat szydełkiem? narzuta zrobiła piorunujące wrażenie i chciałabym zrobić podobną, aczkolwiek z szydełkiem się jeszcze nie znam. możesz jakiś tutorial wrzucić? proszę

    OdpowiedzUsuń
  14. To naprawde bardzo proste. Wystarczy wpisać w Google " jak zrobic polslupek szydełkiem?" . Jest mnóstwo tutoriali i filmików.

    OdpowiedzUsuń